22 de maig del 2019

La Gomera

Quan viatgem a les illes, sempre lloguem un cotxe i ens muntem les excursions a la nostra manera. Anem on ens ve de gust, ens estem el temps que faci falta i no depenem de ningú. Amb la informació que avui dia es troba a Internet no necessitem a ningú que ens expliqui el que isitem. I accedim a molts llocs que en una excursió organitzada mai ens portarien.

Però hi ha ocasions en què les excursions organitzades ens surten més a compte, per exemple la de Tenerife a la Gomera. Si la fem particularment, només el viatge amb la companyia Fred Olsen per a dues persones majors de 60 anys (sense cotxe) costa 114 € anada i tornada, mentre que Mundiplan ens ofereix tota l'excursió amb guia i dinar inclòs per 130 €, i et passen a recollir per l'hotel.

I això és el que vam fer. Ens van recollir a l'hotel a això de les 7: 00h i ens van portar al Puerto de Santiago, Tenerife, on vam embarcar en un navili de la companyia Fred Olsen. L'autobús també va embarcar; vam anar amb el mateix vehicle durant tota l'excursió.

En desembarcar a la capital, San Sebastián, ens van portar a diversos miradors, entre ells el del famós Roque Agando. Seguidament ens vàrem dirigir a la Laguna Grande, on vam estar passejant per un preciós bosc de laurisilva, i vam admirar un curiós cercle de pedres, font de llegendes de l'illa i qui va voler (calia pagar-ho) va degustar el saborós formatge almogrote juntament amb un vi de la terra.

A continuació vam anar al Centro de Visitantes Juego de Bolas al parc de Garajonay on, a part d'admirar la flora gomera, vam poder conèixer la cultura rural de l'illa.

Ja era hora de dinar i ho vam fer en un restaurant en el qual vam degustar menjar típic de l'illa i on durant la sobretaula se'ns va fer una demostració del silbo gomero.

I finalment ens vàrem dirigir a la seva capital, San Sebastián, on vam tenir temps lliure per visitar la ciutat i prendre'ns un barraquito fins a l'hora de sortida del vaixell.

L'excursió ens va obligar a matinar, i vam tenir l'oportunitat d'admirar la preciosa sortida de sol amb la qual ens va obsequiar el dia des de l'hotel Catalonia Punta del Rey a las Caletillas, Tenerife. Al fons a la dreta es pot apreciar l'illa de Gran Canària.

A punt d'embarcar al Puerto de Santiago, Tenerife.

El ferri Benchijigua Express, de la companyia Fred Olsen és una meravella.

Salpant del Puerto de Santiago, Tenerife, en direcció a la Gomera.

Per poc que ens allunyem, el Teide apareix majestuosament dominant tota l'illa.

Una vegada desembarcats, alguns paisatges preciosos que podem admirar a la Gomera.

El Roque Agando, símbol de l’illa.

Un preciós bosc de laurisilva, a la Laguna Grande.

Al Parc Nacional de Garajonay, entre la seva profunda vegetació i la seva imponent bellesa es troba la Laguna Grande. Un lloc clau per als visitants de l'illa colombina, on el misteri s'uneix amb escenari de diferents històries com la llegenda de les bruixes de la Llacuna.
Un petit espai al mig del no-res, zona d'oci per a moltes famílies, però pel que fa cau la nit es converteix en un lloc ple d'històries que han passat de generació en generació.
Just al centre de la Laguna es troba un petit cercle amb 15 pedres, en el qual es creu que es reunien les 15 bruixes, per ballar invocar els déus i realitzar conjurs, font de totes les llegendes que envolten a la Laguna Grande.

Una de les pedres és una roca grisa verdosa més gran que la resta. Es troba situada a gairebé tretze metres del cercle, amb tres de les pedres forma un eix que podria estar marcant algun punt d'interès geogràfic o astronòmic.

Aquest monòlit, d'1,40 m d'alt i 1,50 d'ample, recorda lleument a un cap, encara que el més interessant del mateix són les 22 perforacions circulars que presenta distribuïdes en tres de les seves cares. De naturalesa clarament artificial, aquests forats tenen una profunditat mitjana de 7 cm i una amplada de 6. El seu origen no ha pogut ser determinat.

Alguns tipus de flora que es troba al Centro de Visitantes Juego de Bolas del parc de Garajonay.

Després de dinar, ens esperava una sorpresa: el cel s'havia tapat completament. Ens van explicar que es devia als vents alisis i que només passava en una part de la Gomera. Aquests núvols no portaven pluja però sí humitat.

Finalment ens dirigirem a San Sebastián, capital de la Gomera, on com es pot comprovar els núvols havien desaparegut.

L'església de l'Assumpció.

La Torre del Conde, símbol de San Sebastián de la Gomera.

Degustant un Barraquito, beguda popular canària, mentre fèiem temps abans de tornar a Tenerife.

San Sebastián de la Gomera.

I a la tornada a Tenerife, el sol ens va obsequiar amb aquesta posta espectacular.