Fort Bravo/Texas Hollywood és un estudi cinematogràfic ambientat al Salvatge Oest ubicat a la província d'Almeria, Espanya. Construït en 1966 per a la pel·lícula de "El Bueno, el feo y el malo" i des de llavors s'han estat realitzant nombroses produccions cinematogràfiques, sent la gran majoria de gènere western. Es troba a uns pocs quilòmetres al nord de la carretera N-340 (km 468), prop del poble de Tabernas.
Pels volts del 1977, Rafael Molina, especialista/stuntman de cinema, va comprar els decorats de cinema per millorar les seves oportunitats de treball si el recinte tornava a ser utilitzat per filmar de nou. A principis dels anys 1980, Fort Bravo va començar a oferir als seus visitants entrada als decorats de cinema per "25 pessetes". Falsos tirotejos i baralles de bar van ser més tard afegits, amb diversos edificis restaurats per a l'atenció al públic com el Saloon-Bar que ofereix begudes i snacks. Ara és conegut com a Fort Bravo/Texas Hollywood.
L'arquitectura dels edificis a Texas Hollywood és de dos estils diferents, construïdes la part del darrere d'un contra la de l'altre per crear dues àrees diferents. La zona del Salvatge Oest compta amb un ferrer, presó, hotel, forques i edificis de fusta de l'era del Vell Oest americà. La zona espanyola consta d´una plaça de ciutat, una església i alberga típiques cases d´un poble mexicà. Texas Hollywood continua sent un set de rodatge actiu.
Els meus viatges i excursions
28 de juny del 2026
24 de juny del 2026
El monestir de Sant Benet de Bages
El Monestir Sant Benet de Bages és un edifici del municipi de Sant Fruitós de Bages declarat bé cultural d'interès nacional. És una antiga abadia benedictina situada a la comarca catalana del Bages. És un dels conjunts monàstics més interessants del país, amb elements que van des del Romànic de l'època fundacional fins al Modernisme, passant pel Barroc. Situada a la conca de la Vall dels Horts, en una raconada entre el Montpeità o puig de Sant Valentí i els balçons erosionats del riu Llobregat.
Fou fundat entre els anys 950 i 960 pel magnat Sal·la, que anà a Roma a sotmetre directament la futura fundació a la Santa Seu, amb la qual cosa l'eximia de la jurisdicció civil i episcopal. El 967, hi ha l'acta de fundació i la dotació del monestir, i, el 972, mort Sal·la, s'hi consagrà una primera església.
Fou fundat entre els anys 950 i 960 pel magnat Sal·la, que anà a Roma a sotmetre directament la futura fundació a la Santa Seu, amb la qual cosa l'eximia de la jurisdicció civil i episcopal. El 967, hi ha l'acta de fundació i la dotació del monestir, i, el 972, mort Sal·la, s'hi consagrà una primera església.
Subscriure's a:
Missatges (Atom)






























































