2 de juny del 2022

Valoració Gran Hotel Peñíscola ****

L'hotel és a primera línia de platja, a uns 4 km del nucli antic de Peñíscola i uns 3,3 km del centre de Benicarló. L'estació de ferrocarril és en aquest darrer municipi. Hi ha bus cada mitja hora que ens porta entre Peníscola centre-Benicarló-Vinarós amb parada al costat de l'hotel.

L´hotel és gran, amb més de 400 habitacions totalment reformades i tot molt net. La recepció és enorme. Disposa de dos bars, un a la planta baixa on es fan les animacions nocturnes i un altre a la planta -1. En aquesta planta també s'accedeix al garatge, l'SPA i el gimnàs. Els preus són econòmics; 1 copa de cervesa de barril val 1,65€ i una bossa de patates xips artesanes 1,50€. Amb la cervesa et posen uns cacauets o unes olives sense càrrec.

Les habitacions disposen de dos enormes llits de 1,35 x 1,90 metres. Hi ha frigorífic i caixa forta; aquesta costa 2,45€/dia en cas de necessitar-la. Té calefacció i aire condicionat. També tenen terrassa amb penjador/assecador de roba. El bany és amb banyera amb catifa antilliscant, assecador de cabell i amenities. Els passadissos són quilomètrics. Hi ha 5 ascensors sincronitzats, molt ràpids.

El restaurant també és enorme, i a causa del COVID i amb la intenció que no hi hagi aglomeracions hi ha cinc torns per als àpats. A nosaltres ens van deixar escollir i vam triar el tercer; esmorzar a les 9:30, dinar a les 14:30 i sopar a les 21:30. Només comentar que de vegades vam anar fora de l'hora que ens corresponia i no van dir res. No vam haver de fer cua en cap moment. Es menja força bé, i els caps de setmana es nota una millora en els productes (navalles, cloïsses, musclos, crancs de riu, cargols de punxa, llagostins)... A destacar la decoració de les nombroses amanides que ofereixen. Cuina en directe (Show-Cooking). Tots els clients de l'hotel fan servir el mateix menjador.

Hi ha animació diürna i nocturna, però poc puc explicar ja que nosaltres no la fem servir.

L'únic problema és trobar aparcament pels voltants; no m'imagino en temporada alta la de voltes que caldrà fer per aparcar a més de 500 metres de distància. El garatge cobert costa 16€ diaris però vàrem aprofitar un descompte del 40% i ens va sortir per 9,60€ al dia. S'hi accedeix amb una targeta magnètica diferent de la de l'habitació. Amb les pluges que s'acostaven no era qüestió d'aventurar-se a buscar plaça a l'exterior. Un petit inconvenient és que per accedir al garatge, en ser el carrer davant de l'hotel de direcció única, segons d'on es ve cal fer una volta de més de 2 Km.

Vam tenir mala sort amb el temps, encara que no es pot culpar l'hotel. El clima estava tan tancat que des de l'hotel amb prou feines es distingia el penyal on està situat Peñíscola. Els vents i el temporal eren considerables.