6 de febrer del 2019

El castell de Pubol (2)

"Anomeno la meva esposa: Gala, Galuxka, Gradiva (perquè ha estat la meva Gradiva); Oliva (per l'oval del seu rostre i el color de la seva pell); Oliveta, diminutiu de l'Oliva; i els seus delirants derivats: Oliueta, Oriueta, Buribeta, Buriueteta, Suliueta, Solibubuleta, Liburibuleta, Ciueta, Liueta. També li dic Lionette, perquè rugeix, quan s'enfada, com el lleó de la Metro-Goldwyn-Mayer; Esquirol, Tapir, Petit Negus (perquè s'assembla a un animat animalet selvàtic); Abella (perquè descobreix i em porta totes les essències que es converteixen en la mel del meu pensament en el rusc atrafegat del meu cervell). Em va portar el rar llibre de màgia que havia de nodrir la meva màgia, el document històric que provava irrefutablement la meva tesi quan estava en procés d'elaboració, la imatge paranoica que el meu subconscient desitjava, la fotografia d'una pintura desconeguda destinada a revelar un nou enigme estètic, el consell que salvaria del romanticisme una de les meves imatges massa subjectives. També li dic Noisette Poilue-Avellana Peluda (a causa del borrissol que cobreix l'avellana de les seves galtes) i també «campana de pell» (perquè llegeix per a mi en veu alta durant les llargues sessions de la meva pintura, produint un mormol com de campana de pell, gràcies al qual aprenc totes les coses que, sense ella, no arribaria a saber mai)." Salvador Dalí

Esposa i musa de Salvador Dalí, el veritable nom de Gala és Elena Ivanovna Diakonova. Dona misteriosa i de gran intuïció, va saber reconèixer el geni artístic i creador allà on era i es va relacionar amb nombrosos intel·lectuals i artistes.

Les estances privades de Gala.

A Gala li agradava molt l'olor de la flor de Sant Joan, i en tenia per tot arreu.

El dormitori dels convidats.

Algunes sales del castell.

La seva col·lecció de vestits d'alta costura.

El mausoleu dissenyat per Dalí on reposa el cos de la musa.

Un carruatge.

El Cadillac del pintor.

Imatges dels jardins.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada